jueves, 30 de mayo de 2013

Reflexionant sobre el nostre projecte de millora

El nostre projecte de millora, explicat anteriorment a una entrada, és titula “La participació: interessos i necessitats de les famílies”.

Tot i que encara ens queden unes setmanes de treball per acabar-lo, ara que ja el tenim encaminat i una gran part del mateix ja es troba plasmada, a més d’algunes activitats ja dutes a terme, creiem que és interessant reflexionar al voltant d’aquesta feina feta, sobre la que hauríem pogut fer i de totes les tasques pendents, així com de les possibilitats de continuïtat en el temps que ofereix el nostre projecte i la nostra manera de plantejar-ho. 

Tal i com ja vam esmentar, el projecte sorgia d’una necessitat real detectada al centre i amb les famílies. Nosaltres hem treballat demanant opinió directament a les famílies, mitjançant un qüestionari, i em intentat plantejar noves alternatives i millores per tal d’atendre les reclamacions realitzades tant per part d’aquestes com de l’equip docent del centre. D’alguna manera, podem dir que el nostre rol ha estat el de connector entre aquests dos contextos. Hem ajudat a aquest procés de comunicació per tal d’arribar a les estratègies adients, intentant amb aquestes que la participació i comunicació constant i en igualtat de condicions tengui una continuïtat en el temps i sigui adequada a les necessitats que es mostrin en cada moment.

Sempre hem volgut arribar el més lluny possible per tal d’aconseguir apropar-mos a  la millor qualitat educativa i per això, ens queden molt de punts oberts del projecte que encara necessiten que s’hi treballi, així com fer-hi avaluacions i verificar que la millora es possible i funciona. A tot això, però, ho veiem com un fet positiu i no com una dificultat, ja que veiem tota la tasca que ens queda per fer com una possibilitat d’arribar al fons, tenir més temps per planificar les millores, aplicar-les sense presses ni prejudicis, adaptant-se de mica en mica a les famílies que vagin arribant a l’escola, i també poder-les avaluar i fer una retroacció de cada nova estratègia amb el temps i la dedicació que aquestes demanen. És a dir, som conscient de que encara hi queda feina per fer i punts on aprofundir-hi, però pensam que es tracta d’un projecte a llarg termini dels qual nosaltres hem establert els fonaments i hem començat amb les primeres passes. 

Tant nosaltres com l’equip docent estam molt contentes dels esforços dedicats, la qual cosa reflexa tota la feina i temps dedicat. Així mateix, volem remarcar la implicació i facilitats que ens han donat la tutora de pràctiques de la UIB i les tutores de l’escoleta de Valldemossa, així com també a les famílies pel temps dedicat i el suport que ens han donat durant tot el procés, ja que sense qualsevol d’aquestes parts implicades no hauria sigut possible el resultat obtingut a dia d’avui.

Les etiquetes:
1.4 hem reflexionat al voltant de tota la informació i feina duta a terme al nostre projecte, arribant així a conclusions sobre el nostre procés i del que ens quedarà per fer tant a nivell teòric com pràctic.
5.4 en aquesta entrada reflectim els obstacles que ens podíem trobar en l’aplicació del projecte de millora ala realitat del centre per la qual cosa i deixam punts oberts per tal de superar aquestes resistències i aconseguir així una continuïtat en el temps.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario