En tot això,
vam acollir la proposta amb moltes ganes i iniciativa, ja que així
aprofundiríem en aspectes amb els quals mai abans havíem treballat.
Així, la
primera passa que vam dur a terme fou posar en comú el que cada membre de
l’equip entenia per participació, i a partir d’aquí, vam iniciar la recerca de
la fonamentació teòrica al voltant de la temàtica. D’aquesta manera vam poder
conèixer les creences de les mestres en relació al paper de les famílies a
l’escola, el que s’esperava d’aquestes i establir un primer contacte amb les
eines que s’oferien per aconsseguir-ho.
Seguidament,
vam haver de cercar una eina que ens permetés conèixer les necessitats de les
famílies i poder-les comparar amb les de l’equip docent. Per això, vam
dissenyar un qüestionari que vam passar a les famílies i un altre per a les
mestres, del qual en aquests moments n’estam extraient els resultats. Aquesta
eina ens ha permés extreure unes primeres conclusions sobre les creences que
tenen les famílies de l’escola, de les seves expectatives i motivacions, a
partir de les quals podem començar a introduir les primeres millores i
continuar la tasca de revisió i anàlisi de la realitat del centre, així com
dels canals i espais que s’ofereixen per a la participació.
Conseqüentment,
a partir d’aquesta revisió tenim en procés l’elaboració d’un Pla de Comunicació
pel centre on s’estableixin les pautes a seguir per tal de potenciar i millorar
el contacte entre l’escola i les famílies, aconsseguint una comunicació
bidireccional.
En quant a les
possibles propostes de millora tenim en ment la incorporació de la tecnologia
dins el funcionament de l’escola a partir de la creació d’un blog per el centre
que serveixi per agilitzar molts moments d’intercanvi que necessiten una
millora, així com seguir innovant en l’elaboració del Pla de Comunicació i la
creació de les línies de referència per a dur a terme una bona comunicació i
participació bidireccional entre l’escola i les famílies.
Per acabar, volem dir que el projecte es va construint de manera col·laborativa entre mestres i practicants, sempre se’n parla i s’acorden possibles actuacions a les reunions de claustre, i tota nova passa que anam realitzant es comenta i reflexiona conjuntament.
Per tal de
poder avaluar les millores aplicades establariem un cronograma de revisió de
les noves propostes, així com un Pla de Comunicació que servirà de guia per a
futures actuacions, a més del feedback de les pròpies famílies amb la seva
utilització del blog i la contestació de futurs qüestionaris que pugui elaborar
l’equip docent del centre.
«Tan sols des
del reconeixement absolut dels altres, el respecte i l’amor, trobarem les vies
per fer d’aquesta relació entre la família i l’escola un lloc de trobada que ha
de donar nombrosos fruits, ja que en gran mesura és a les nostres mans el futur
de les noves generacions» (Parellada, 2007).
Nota diària |
Tauló informatiu |
Les etiquetes:
5.2
ja que poder dur a terme el nostre projecte de millora hem hagut de realitzar un anàlisi de les
necessitats sentides per tal de detectar els punts sobre els que més treballar.
5.3 ja que encara que
a l’entrada només feim referència a una menció, per poder dur endavant el
nostre projecte hem hagut de fer una recerca exhaustiva de la qual ens hem
enriquit i ens ha servit per ampliar els nostres coneixements i elaborar el
nostre propi criteri.
No hay comentarios:
Publicar un comentario