domingo, 26 de mayo de 2013

Aprenentatges dels projectes de millora i dels documentals

El fet de poder escoltar i veure els projectes i documentals dels companys fa que d’alguna manera en pugui beneficiar la meva pròpia experiència. De totes les experiències que s’han compartit n’he pogut extreure alguna cosa, fins i tot algunes idees per a poder aplicar jo mateixa a la pràctica, la qual cosa penso que és molt important ja que ens pot dur a reflexionar al voltant de la realitat que ens envolta i a poder introduir-hi canvis i propostes de millora, tal i com s’ha comentat a classe.

Voldria fer referència a tres de les experiències compartides, que penso són les que més m’han fet reflexionar. La primera és la del racó del moc, en relació a aquesta, em vaig sentir molt identificada en tot moment ja que a la meva escoleta en tenim. N’hi ha un totalment similar al que es va explicar a classe, en el que a més de tenir a l’abast dels infants el penjador amb el  rotllo de paper, amb la seva paperera corresponent al terra i el mirall a devora per tal que els puguin veure el que estan fent, en el cas de la meva escoleta no consta de un dibuix de un nin i una nina mocant-se sinó que a devora del paper, a la paret, hi ha una documentació en la que apareix una seqüència de fotografies d’un infant de la pròpia classe realitzant tot el procés.

Aquesta documentació permet fer de guia o referència a aquells que ho necessitin i  penso que en aquest cas complementaria bastant bé l’exposició del cas fet a classe. Comparteixo a més les idees de que es tracta d’un espai que serveix per a motivar als infants, que demostra que es creu en les seves capacitats i potencia la seva autonomia.

La segona aportació a la que volia fer referència és el documental de bon dia, gràcies al qual he pogut d’alguna manera complementar la idea que jo tenia d’aquesta rutina, de la que a més en vaig fer una descripció detallada a l’entrada de fa uns mesos sobre una observació a l’aula.

Crec que es tracta d’un moment molt important per als infants ja que els ajuda a establir-se uns hàbits i és encara més beneficiós si es planteja de tal forma que permeti potenciar al seva autonomia. Tal i com vam comentar a classe, i com ja hi vaig fer referència a la meva entrada, crec que es tracta d’un moment en el que una de les finalitats ha de ser oferir l’oportunitat als infants d’anticipar el que passarà posteriorment, col·laborant així en la confecció d’una seguretat i un ordre que els permet sentir-se competents i autònoms en les tasques del seu dia a dia.

El darrer cas concret del que en volia fer esment és sobre el documental de la vida a la parets, el qual crec que inclou molts de missatges importants. Per començar trobo fonamental la varietat de punts de vista que podem trobar sobre una mateixa temàtica, la qual cosa és una manera de mostrar una part de la realitat a dins les aules i a la vida. D’altra banda, el uqe vam comentar a classe del tractament del fet de documentar com el “posar paraules a allò que s’ha fet”, com una dinàmica que t’ajuda a pensar com continuar i que mitjançant la revisió t’ajuda a reflexionar sobre la tasca realitzada, la qual cosa és molt important. A més no es tracta de documentar per a un grup en concret, sinó que és important que es faci per donar visibilitat per als infants, és famílies i els mestres, per als tres àmbits del triangles que formen l’escola. I a més he de dir que aquest és el tipus de missatge i documentació que es duu a terme en el meu centre de pràctiques, i del qual n’estic aprenent.

Aquestes són les idees principals que m’han fet reflexionar sobre les experiències compartides a classe. He de dir que amb moltes d’elles m’he sentit identificada i penso que per això m’han cridat més encara l’atenció, ja que el poder veure reflectida una part de la meva realitat a l’escoleta em fa encara pensa-hi més i trobar possibles relacions i millores.


Les etiquetes:
1.2 en aquesta entrada exposo algunes de les idees que he extret de les exposicions dels meus companys que penso que ajuden a confeccionar una bona actuació professional.
3.2 amb totes les experiències que s’han compartit en els projectes i els documentals s’aporta informació sobre l’organització i manera de funcionar dels centres que ens fan reflexionar i de les que a més n’hem pogut observar evidències documentades.
5.1 la contrastació de totes les aportacions fetes pels companys i la síntesi que he fet jo en aquesta entrada del que em quedo, m’han portat a reflexionar sobre diverses pràctiques i propostes de millora.




No hay comentarios:

Publicar un comentario