En tot aquest temps
he pogut anar reforçant i treballant les diferents competències existents i de
mica en mica m’he anat fent conscient de les meves fortaleses i les meves
debilitats, així de com treballar-les.
Penso que en
relació a l’aprenentatge autònom m’he anat sabent obrir camí en la recerca d’informació
i recursos per tal de poder dur a terme diferents propostes i sortir-me’n de
les diverses situacions en les que m’he anat trobat al llarg del Practicum I.
A més a partir de l’observació
i dels processos d’anàlisi treballats de manera individual i a classe he pogut anar
elaborant-me un criteri propi sobre els ítems que conformen una bona actuació
professional i com aplicar-los per aconseguir bones pràctiques.
Penso que el
compartir experiències amb els companys m’ha fet poder contrastar diferents
fonts d’informació i d’aprenentatge, elaborar hipòtesis i extreure’n
conclusions que em portessin a reflexionar sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge
en els que em trobava involucrada. D’aquesta manera poder seguir treballant en
la línia dels objectius que ja m’havia marcat, proposar-me’n de nous i anar
aprenent i corregint les meves pròpies errades.
Amb totes aquestes
activitats i experiències compartides he pogut també identificar el meu bagatge
anterior, així com les meves creences i la manera com et fan interpretar la
realitat. M’he adonat així de la importància i les influències que poden
arribar a tenir a la pràctica diària de l’aula.
D’altra banda, l’evolució
d’aquest esperit crític i el treball al voltant de les autoreflexions han fet
que en tot el procés seguit m’anessin sorgint dubtes, alguns que he pogut anar
resolent amb el temps, la recerca i la pròpia pràctica, i d’altres que encara
tinc com a interrogants oberts als quals amb l’experiència, els nous
aprenentatges i l’ajuda d’aquells que m’envolten podré anar donant resposta.
Pel que fa als
funcionaments dels centres d’Educació Infantil, penso que aquestes pràctiques han
estat un gran experiència per jo, ja que gràcies a la disposició de la meva
tutora del centre de pràctiques he tingut l’oportunitat d’anar més enllà en els
meus coneixements al voltant de tota aquesta organització i dinàmiques, amb els
quals mai no havia tingut contacte abans. He pogut observar documents i
procediments a seguir, aprendre estratègies d’actuació i entendre el funcionament
d’algunes de les eines utilitzades en aquesta tasca, com ara el funcionament de
la pàgina del GESTIB.
Finalment, al
voltant del procés de millora, he de dir que a partir de les diferents eines
que amb aquesta assignatura i les pròpies practiques he pogut anar elaborant, juntament
amb les meves companyes de centre, un anàlisi de les necessitats existents
ajustat a la realitat. Treball que ens ha permès plantejar algunes innovacions
i evolucions en els canals i estratègies de comunicació utilitzats en el
centre, per tal de millorar participació de les famílies i treballar a favor d’una comunicació
bidireccional. D’aquesta manera, som
conscients que moltes de les millores plantejades són aplicables a llarg
termini i requereixen una continuïtat, per la qual cosa hauran de ser avaluades
i valorades de cara al curs vinent, quan hagin pogut ser aplicades.
Penso que hem estat
capaces d’oferir les vies per a que el projecte tingui una continuïtat i a més
hem pogut analitzar i anticipar alguns dels obstacles, oferint eines per a treballar-los
i superant d’aquesta manera la nostra incertesa inicial davant un projecte nou
i desconegut.
Les etiquetes:
2.1 amb l’entrada he pogut identificar i analitzar,
des d’un punt de vista crític, els meus punts forts i els febles, a més de
poder reflexionar i valorar els processos i evolucions que penso que amb aquest
temps de pràctiques i de l’assignatura he dut endavant.
2.6 amb aquesta valoració he
pogut reflexionar sobre el meu propi procés d’aprenentatge, exposant les passes
que he seguit, el perquè de cada una d’elles i els aprenentatges que n’extrec.
No hay comentarios:
Publicar un comentario