martes, 11 de junio de 2013

Valoració de les competències assolides i dels aprenentatges.

En tot aquest temps he pogut anar reforçant i treballant les diferents competències existents i de mica en mica m’he anat fent conscient de les meves fortaleses i les meves debilitats, així de com treballar-les.
Penso que en relació a l’aprenentatge autònom m’he anat sabent obrir camí en la recerca d’informació i recursos per tal de poder dur a terme diferents propostes i sortir-me’n de les diverses situacions en les que m’he anat trobat al llarg del Practicum I.

A més a partir de l’observació i dels processos d’anàlisi treballats de manera individual i a classe he pogut anar elaborant-me un criteri propi sobre els ítems que conformen una bona actuació professional i com aplicar-los per aconseguir bones pràctiques.

Penso que el compartir experiències amb els companys m’ha fet poder contrastar diferents fonts d’informació i d’aprenentatge, elaborar hipòtesis i extreure’n conclusions que em portessin a reflexionar sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge en els que em trobava involucrada. D’aquesta manera poder seguir treballant en la línia dels objectius que ja m’havia marcat, proposar-me’n de nous i anar aprenent i corregint les meves pròpies errades.

Amb totes aquestes activitats i experiències compartides he pogut també identificar el meu bagatge anterior, així com les meves creences i la manera com et fan interpretar la realitat. M’he adonat així de la importància i les influències que poden arribar a tenir a la pràctica diària de l’aula.

D’altra banda, l’evolució d’aquest esperit crític i el treball al voltant de les autoreflexions han fet que en tot el procés seguit m’anessin sorgint dubtes, alguns que he pogut anar resolent amb el temps, la recerca i la pròpia pràctica, i d’altres que encara tinc com a interrogants oberts als quals amb l’experiència, els nous aprenentatges i l’ajuda d’aquells que m’envolten podré anar donant resposta.

Pel que fa als funcionaments dels centres d’Educació Infantil, penso que aquestes pràctiques han estat un gran experiència per jo, ja que gràcies a la disposició de la meva tutora del centre de pràctiques he tingut l’oportunitat d’anar més enllà en els meus coneixements al voltant de tota aquesta organització i dinàmiques, amb els quals mai no havia tingut contacte abans. He pogut observar documents i procediments a seguir, aprendre estratègies d’actuació i entendre el funcionament d’algunes de les eines utilitzades en aquesta tasca, com ara el funcionament de la pàgina del GESTIB.

Finalment, al voltant del procés de millora, he de dir que a partir de les diferents eines que amb aquesta assignatura i les pròpies practiques he pogut anar elaborant, juntament amb les meves companyes de centre, un anàlisi de les necessitats existents ajustat a la realitat. Treball que ens ha permès plantejar algunes innovacions i evolucions en els canals i estratègies de comunicació utilitzats en el centre, per tal de millorar participació de les famílies i  treballar a favor d’una comunicació bidireccional.  D’aquesta manera, som conscients que moltes de les millores plantejades són aplicables a llarg termini i requereixen una continuïtat, per la qual cosa hauran de ser avaluades i valorades de cara al curs vinent, quan hagin pogut ser aplicades.

Penso que hem estat capaces d’oferir les vies per a que el projecte tingui una continuïtat i a més hem pogut analitzar i anticipar alguns dels obstacles, oferint eines per a treballar-los i superant d’aquesta manera la nostra incertesa inicial davant un projecte nou i desconegut.


Les etiquetes:
2.1  amb l’entrada he pogut identificar i analitzar, des d’un punt de vista crític, els meus punts forts i els febles, a més de poder reflexionar i valorar els processos i evolucions que penso que amb aquest temps de pràctiques i de l’assignatura he dut endavant.
2.6 amb aquesta valoració he pogut reflexionar sobre el meu propi procés d’aprenentatge, exposant les passes que he seguit, el perquè de cada una d’elles i els aprenentatges que n’extrec.


No hay comentarios:

Publicar un comentario