miércoles, 13 de marzo de 2013

Com puc treballar i millorar les meves competències?


Per començar aquesta entrada d’avui, vull dir que ja després de casi quatre setmanes a l’escoleta de Valldemossa, m’adono que de cada vegada estic més i més integrada en el dia a dia del centre i de la mateixa manera em sento i em fan sentir més confiada.

Crec que he tingut la sort de trobar un lloc on el treball en equip es fonamenta en la coordinació, la comunicació i el respecte. La metodologia de treball i organització té a veure amb donar llibertat i oportunitats a tots els infants, aconseguit així infants autònoms, respectuosos, cooperatius i a la vegada completament competents.

És aquets el context en el que em moc i en el que hi veig moltíssimes possibilitats per tal de poder adquirir nous aprenentatges i estratègies, aconseguint així millorar les meves competències.

En relació a la manera per poder treballar aquestes competències a l’escoleta, i centrant-me en tots els punts forts i oportunitats que durant aquests dies he pogut observar que m’ofereix, podria començar per la competència 1.2 i la 4.2, ja que penso que el fet de poder observar les propostes de les mestres de la meva escoleta, així com les seves actuacions, m’ofereix un model de referència, a partir del qual poder anar creant el meu propi model intern d’actuació. Crec que és molt interessant poder prendre com a punt de partida una bona actuació professional que m’ajudi a potenciar les meves estratègies.

De la mateixa manera opino que amb aquestes vivències i amb la meva presència diària dins l’aula, puc anar contrastant els coneixements teòrics que he anat aprenent fins al moment amb actuacions pràctiques, que m’ajudin a atracar-me més a la realitat que m’envolta i així poder adaptar les meves intervencions i possibles propostes a les necessitats reals d’aquest entorn. Aconseguint d’aquesta manera el treball de les competències 1.4 i 2.2.

Pel que fa al treball de les competències 2.1 i 2.7, de gran importància baix el meu punt de vista, crec tinc la possibilitat de treballar-la amb molts aspectes variats del dia a dia. Alguns d’aquets tenen a veure amb la coordinació i el treball en equip o la metodologia utilitzada, de descompartimentació d’espais, mitjançant els qual puc experimentar el contacte directe amb tots els infants de l’escoleta, així com amb totes les mestres, els espais i les propostes. Adonant-me de les meves capacitats i dificultats pel que fa a intervenció i a la creativitat, per tal de poder reflexionar-hi després i aprendre de les meves errades per tal de treballar i millorar les meves mancances.

Pel que fa a l’organització i gestió del centre, penso que el fet de què la meva tutora sigui la directora del centre, i que estigui disposada a ensenyar-me les tasques de coordinació corresponents, fa que pugui aprendre a desfer-me’n en aquest rol. Es tracta d’uns aprenentatges i informacions noves per a mi, de les que fins a dia d’avui no hi havia tingut o bé coneixement o bé un contacte directe i de les que crec que amb les meves pràctiques en aquest centre hi puc sortir molt reforçada. Adquirint i potenciant així les meves capacitats al voltant de les competències 3.1 i 3.2.

Dia a dia les mestres de l’escoleta es qüestionen les seves actuacions; les propostes; les eines utilitzades; es demanen opinió i reclamen que mirades externes les avaluïn, a més d’avaluar- se elles mateixes, per tal de poder millorar. És a partir d’aquesta manera de fer feina de on sorgeix el nostre projecte de millora: “la participació interessos i necessitats de les famílies” ja que disposen de diferents recursos, com la llibreta personal de cada infant o la nota diària d’aula, dels quals en treuen molt de partit, però no acaben de saber quina es la seva utilitat real per a les famílies, ni si podrien involucrar-los més dins la vida del centre, mitjançant noves propostes. És a partir d’aquesta situació inicial que les practicants estem avançant en el procés d’anàlisi de les necessitats i en la cerca de la millor alternativa per a la optimització d’aquests recursos, aprofundint d’aquesta manera en el treball de la competència 5.2.

Per anar acabant voldria remarcar que penso una de les característiques del centre que em  dóna l’oportunitat de involucrar-me encara més i de poder anar treballant les meves estratègies d’intervenció és que hi ha molts pocs infants i penso que això ha facilitat el nostre període d’adaptació al centre i la familiarització amb ells, així com la confiança que es va creant entre nosaltres i el reconeixement que rebem per la seva part i de mà de les mestres. Crec que aquests són factors, que afegits a la documentació fotogràfica que tenen del dia a dia a les aules i de les propostes realitzades, fa que pugui anar ampliant els nostres recursos i vagi augmentant la meva seguretat, per tal d’anar avançant poquet a poquet en les meves actuacions i millora de les diferents competències.


Les etiquetes: 
2.1 al llarg de tota la reflexió he estat analitzant les meves pròpies capacitats i mancances i les oportunitats per treballar-les que m’ofereix l’entorn en el que estic realitzant les pràctiques.

2.3 penso que amb el procés d’anàlisi intern que he realitzat per poder redactar aquest escrit i establir relacions entre el context de l’escoleta i les meves capacitats, d’alguna manera estableixo els possibles aprenentatges que hi puc i vull extreure d’aquestes interaccions.

2.7 dins les intervencions que tinc la possibilitat de dur a terme en el context de l’escoleta, tinc l’oportunitat de millorar les meves mancances actuals i aprendre de les errades comeses i de les que pugui realitzar al llarg d’aquest procés.

No hay comentarios:

Publicar un comentario