En relació a les competències professionals:
-
Organitzar i animar situacions d’aprenentatge
Sóc una persona bastant organitzada i pautada
amb les meves tasques personals, acadèmiques i la meva rutina. Intent ser
bastant planificada i anticipar les coses, m’agrada tenir el control de la
situació, encara que sé que a vegades pot a ser una inconvenient, ja que la improvisació
és molt important a vegades.
Crec que sé motivar als infants i animar-los a
dur terme determinades propostes, incitar-los a plantejar-se preguntes i
experimentar. Si que crec que necessito més experiència per tal d’augmentar la
meva creativitat i els recursos amb les seves possibilitats.
-
Gestionar la progressió dels aprenentatges
A nivell personal si que sé anar evolucionant
i enriquint-me dels nous aprenentatges. Crec que sóc hàbil en l’aplicació dels
meus coneixements previs en noves situacions o reptes.
D’altra bada penso que amb els infants sóc
bastant observadora i m’adona del seu punt de partida i de la seva progressió davant
noves situacions o conflictes sense resoldre i de la seva manera de ser i
actuar per tal d’avançar i solucionar-los.
-
Elaborar i fer evolucionar dispositius de diferenciació
Sóc molt conscient de que no hi ha dos infants
iguals, que tots són únics i diferents als altres, per això és molt important
tenir en compte aquestes característiques i riqueses individuals en els
processos d’aprenentatge i en les interaccions. Rau aquí la importància de
respectar els ritmes individuals en tot moment, oferint suport a aquells
infants que ho requereixen i potenciant la cooperació entre ells per tal de
superar les possibles dificultats que puguin existir.
-
Implicar als alumnes en els seus aprenentatges i en la seva feina
Penso que és molt important motivar als
alumnes en els sues aprenentatges i descobertes, fomentar el seu desig d’aprendre
i de no aturar de fer-ho. De la mateixa manera manera és important transmetre
aquest missatge juntament amb un esperit crític i d’autoavaluació, de igual
importància que els aprenentatges en sí. Per fer-ho es important oferir
propostes que s’adaptin a les seves característiques individuals de cada un d’ells
per tal que els puguin ser atractius tant a nivell individual com al grup.
-
Treballar en equip
Per la meva experiència personal, i la manera
de fer feina a la Universitat, crec que sóc bastant competent en el treball en
equip, en la negociació i la coordinació amb altres persones. Penso però que en
el treball en equip és molt important que tots els membres presentin una actitud
de col·laboració i respecte, ja que en això es troba la importància i l’efectivitat.
Aquest són les condicions que crec que un mestre ha de tenir present en el seu
treball i l’actitud i valors que s’han de transmetre també als infants mitjançant
la pràctica diària.
-
Participar en la gestió de l’escola
Pel que fa a la participació, la meva actitud
és oberta i receptiva, per implicar-me en tot el que faci falta i aportar
idees, però, d’altra banda en relació a la gestió no tinc moltes estratègies en
aquesta àrea encara. En aquests primers dies he entès una mica més el seu
funcionament intern, però encara hi he d’aprofundir molt més per arribar a ser
competent i elaborar el meu esquema propi per a fer-ho.
- Informar
i implicar als pares
El projecte de millora de la meva escoleta té
a veure justament amb aquest tema, la participació de les famílies i els canals
de comunicació. Com a competència individual crec que si que mostro una actitud
receptiva i que puc desfer-me amb èxit en aquest àmbit, ja que sóc bastant comunicativa
explicant les coses . Quan estic
exposant alguna informació ho intent fer de manera argumentada i sempre essent
conscient de amb qui estic xerrant per adaptar-me al receptor i a la situació.
Penso que es tracta d’una competència de vital
importància en el rol del mestre com a professional, ja que les famílies son
una part més de l’escola i un element imprescindible en el desenvolupament del
procés d’ensenyament - aprenentatge, per la qual cosa, la seva informació diària
i implicació s’ha de tractar com una de les prioritats del centre.
-
Utilitzar les noves tecnologies
En relació a l’ús de les noves tecnologies seria
una de les àrees de la meva tasca en la que sóc menys competent. Em se moure
dins els programes i plataformes més bàsics, encara que sempre he necessitat llargues
explicacions per fer-ho. De totes formes crec que son un recurs que pot aportar
molta riquesa a l’escola i sobre el qual he de treballar, perquè penso que a més
a més a la llarga s’acabaran convertint en una eina essencial i dinàmica per als aprenentatges i per a la
comunicació amb les famílies.
- Afrontar
deures i dilemes ètics de la professió
En relació a aquesta competència crec que es
tracta d’unes aptituds i valors necessaris per a qualsevol professió i treball
en societat, més encara si parlem de l’ambient de l’escola i del paper del
mestre.
En el meu cas intent dur sempre a terme i que
es treballi per a un ambient de tranquil·litat i seguretat, sense violència o
discriminació i on es segueixin uns normes, conegudes per tots, que facilitin
tant la convivència i la socialització. Crec que s’ha de tractar el diàleg com
a una eina imprescindible en la resolució de conflictes, i fer-ho sempre des
del respecte a un mateix i a l’altra. Així és com intent comportar-me i el que
intent transmetre als infants tant amb la meva actitud com amb les meves
paraules.
-
Organitzar la pròpia formació continua
Pel que fa a la formació contínua, tinc molt
clar que es una tasca imprescindible d’un mestre. És important que el
professional en sigui sempre conscient i que tingui la iniciativa pròpia per
seguir formant-se i innovant. Jo personalment crec que en sóc conscient i que per
la meva curiositat i necessitat d’anar evolucionant a nivell personal es una de
les competències que puc tenir mes interioritzada i afermada, i que mantindré
amb el pas del temps.
Pel que fa ales competències de l’assignatura:
1. És autònom
en l’aprenentatge
Personalment penso que sí que sóc bastant
autònoma en la meva tasca i que tinc iniciativa per a dur endavant els meus
aprenentatges. És cert que en els darrers anys m’he acostumat a fer feina en
grup i que això fa que moltes vegades en el treball individual cerqui el posar
en comú opinions o objectius, però crec que també és important complementar la
tasca individual amb la grupal.
2.
Reflexiona sobre el seu propi procés d’aprenentatge
Tinc molta tendència a pensar i repensar en les
coses que ja he fet i les que he de fer, per la qual cosa si que sóc bastant
reflexiva en quant al que faig i al que puc canviar per millorar, per tal d’anar
marcant-me nous objectius i aprendre de les meves errades. Així hem sento
durant aquests primers dies a l’escoleta i així ho recull al meu diari,
remarcant sobre la resta de les coses registrades aquelles coses sobre les que
he reflexionat i les sensacions en cada moment.
3.
Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centre d’educació Infantil
Crec que encara duc poc temps de pràctiques i
d’experiència al nou centre com per saber si seré capaç d’aportar reflexions
apropiades per a l’organització del centre o analitzar si realment els seus documents
contrasten allò que es duu a terme a la pràctica.
A dia d’avui sols puc comentar el fet que dins
la meva manera d’actuar es troba la virtut o el defecte de fer-me i fer als altres moltes preguntes sobre el que
vaig observant i fent, i reflexionar sobre el mateix. Així que crec que amb el
temps podré ampliar les meves competències per a dur a terme l’anàlisi sobre el
funcionament del centre.
4.
Analitza i reflexiona sobre els processos d’ensenyament- aprenentatge
En aquest cas penso que si sóc bastant àgil en
el fet d’establir relacions entre el que conec a nivell teòric i el que veig i
duc a terme a la pràctica educativa. A més en el cas que no trobi relacions
tinc iniciativa per cercar noves fonts o models o per comprendre aquelles informacions
que no sabia.
De la mateixa manera sol ser bastant crítica
amb les meves pràctiques, per tal d’aprendre de les errades i m’agrada elaborar
hipòtesis sobre possibles modificacions, comparacions i noves informacions.
5. Reflexiona
sobre el procés de millora
En aquesta competència també penso que encara
no duc suficientment temps d’experiència com per poder reflexionar-hi en
profunditat. El que si que crec és que el projecte de millora es troba ben
delimitat i que sorgeix de la identificació d’una necessitat per part del
centre, que ja s’ha començat a analitzar i de la qual serà important que les
meves companyes i jo seguim endavant amb aquest anàlisi, ens iniciem en la
recerca de la informació necessària per a poder fer propostes de millora, que
estiguin documentades i que tinguem en compte tots els elements que estan
implicats en la dinàmica i que han de ser respectat i tinguts en compte a l’hora
de plantejar la millora.
Les etiquetes:
2.1
en aquest escrit he anant reflexionant sobre les meves capacitats, adquirides
fins al moment, així com d’alguns dels aspectes sobre els que he d’aprendre
encara noves estratègies i habilitats a nivell professional, aplicat en el dia
a dia a l’escoleta i al voltant de les meves expectatives de futur i millora
amb les pràctiques.
2.7
he parlat de les competències sobre les que he de seguir treballant, per la qual cosa crec que és molt important ser
conscient de les meves errades i carències, per tal de aprendre d’aquets,
superar-los i millorar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario